D. James Bidzos
President, Chief Executive Officer en Chairman of the Board

De heer James Bidzos, President, Chief Executive Officer en Chairman of the Board

James Bidzos is President en Chief Executive Officer van Verisign. Hij treedt ook op als voorzitter van de Board of Directors en is Executive Chairman sinds augustus 2009.

Bidzos, de oprichter van Verisign, is een pionier in de internet- en beveiligingsindustrie. Een aantal van zijn prestaties zijn de ontwikkeling van RSA Security tot vroege vaandeldrager op het gebied van verificatie en encryptie en de oprichting van Verisign in 1995 bedoeld voor de ontwikkeling van een infrastructuur van digitale certificaten voor e-commerce.

Voor hij in augustus 2011 terugkeerde als President en Chief Executive Officer, was Bidzos de eerste President en CEO van Verisign en was hij van april 1995 tot december 2001 ook voorzitter van de Board of Directors. Van december 2001 tot juli 2007 was hij Vice Chairman en van juli 2008 tot augustus 2009 was hij plaatsvervangend CEO. Van 1986 tot februari 1999 was Bidzos President en CEO van RSA Security. Daarna was hij Vice Chairman van RSA van 1999 tot mei 2002.

Bidzos is een van Time Magazine's 'Digital 50' en is opgenomen in CRN's Computer Industry Hall of Fame.