Scott Schnell

Senior Vice President,
Marketing, Strategy and Business Development

Scott Schnell, Senior Vice President of Marketing, Strategy and Business Development

Als senior vice president of marketing, strategy and business development is Scott Schnell verantwoordelijk voor de algemene strategie van het bedrijf. Hij staat in voor nieuwe bedrijfsinitiatieven, beheert de belangrijkste handelsrelaties en leidt de wereldwijde markeringafdeling van Verisign.

Voor hij in augustus 2012 naar Verisign kwam, richtte Schnell VideoIQ, Inc. op, een technologiebedrijf voor videoanalyse. Hij was ook enige tijd CEO van het bedrijf. Daarvoor was hij senior vice president of sales, services and marketing bij RSA Security, waar hij de bedrijfsomzet tot een recordhoogte wist te brengen en van RSA een topmerk maakte. Hij was het ook die Security Dynamics, toen nog een merk van het moederbedrijf, omvormde tot enig RSA-merk. Schnell werkte eveneens in verschillende verantwoordelijke functies marketing en verkoop bij Apple en Photonics Corporation.

Schnell behaalde een Master of Business Administration aan de Harvard Business School en een Bachelor of Science in mechanical engineering aan de University of Utah.