Richard H. Goshorn

Senior Vice President, General Counsel en Secretary

Richard H. Goshorn, Senior Vice President, General Counsel en Secretary

Als senior vice president, general counsel en secretary is Rick Goshorn verantwoordelijk voor alle juridische zaken van Verisign en geeft hij juridisch en zakelijk advies aan de executive chairman en de chief executive officer, het executive leadership team en het board of directors. Goshorn geeft leiding aan de global law department van Verisign, hij is de compliance officer van Verisign en houdt in die functie toezicht op de naleving van de gedragscode en is secretaris van de board. Goshorn trad in juni 2007 in dienst bij Verisign.

Goshorn was van oktober 2004 tot met 2007 werkzaam als general counsel van het internationale advocatenkantoor Akin Gump Strauss Hauer & Feld LLP. Van 2002 tot 2003 was Goshorn corporate vice president, general counsel en secretary bij Acterna Corporation, een bedrijf voor testapparatuur voor openbare communicatie. Van 1991 tot 2001 bekleedde Goshorn verschillende juridische posities op Senior Executive-niveau in Londen, Brussel, Singapore en Washington bij Cable and Wireless PLC, een Brits telecommunicatiebedrijf, waaronder de positie van senior vice president en general counsel van Cable & Wireless Global. Voorafgaand aan zijn functie bij Cable and Wireless PLC was Goshorn advocaat bij Fort Howard Corporation, een papier- en plasticfabrikant.

Naast zijn functies in diverse bedrijven werkte Goshorn zes jaar in zelfstandige praktijken, eerst bij Frost Brown Todd LLC in Cincinnatti, Ohio, en later bij Gottesman Jones and Partners in Londen.

Goshorn heeft een Bachelor of Arts in Economie van het College of Wooster en behaalde een rechtsdiploma aan de Duke University's School of Law.